środa, 3 sierpnia 2016

Dlaczego nie jesteś zorganizowana?

   Jest ranek. Świeci słońce, kwiaty kwitną a ptaki śpiewają. Na ulicy mały ruch - jakby cały świat chciał ci powiedzieć, że dziś wydarzy się coś pięknego. Wychodzisz z domu, umalowana i ubrana jak zwykle, z torbą na ramieniu. Idziesz na przystanek i tam czekasz na swój autobus. Jest! Wsiadasz, zachwycona, że przyjechał na czas i wtedy... zdajesz sobie z czegoś sprawę...
Zapomniałaś pracy domowej. Śniadania... i no cóż, słuchawek też.
   Jedziesz zastanawiając się co z tobą nie tak. Postanawiasz, że postarasz się o tym pamiętać następnym razem...
   Ale nigdy ci się nie udaje.



   W naszym zabieganym świecie, organizacja ma ogromne znaczenie. Nikt nie lubi się spóźniać, ciągle zapominać o wszystkim... To sprawia, że ludzie szybko tracą do nas zaufanie i nagle nie spotykają się z nami tak chętnie, jak kiedyś. Wbrew pozorom, istnieje kilka podstawowych powodów, w myśl których, cały czas jesteśmy niezorganizowane - choć byśmy mogły.

1. Nie zależy ci. 
To prosta i oczywista sprawa. Nie zapominasz rano się pomalować, ponieważ zależy ci, by wyglądać ładnie. Jednak oddanie pracy semestralnej, tylko niektórym sprawia satysfakcję i zajmuje specjalne miejsce w ich pamięci.

2. Czekasz, aż świat zrobi to za ciebie.
Wszyscy mówią o samo nagradzaniu. W poradnikach "jak być lepszą?", "moja organizacja" itp. często spotykam się z tym pomysłem. Jak dla mnie, zjedzenie kubła nutelli w nagrodę za to, że zapisałam coś na kartce jest słabe. Jest taka jedna rzecz, którą każdy powinien sobie uświadomić raz, a porządnie.
Nobody cares.
Naprawdę, nikogo nie obchodzi to, że musisz oddać CV. Przecież to nie inni chcą zarobić, a ty! Praca domowa? Szkoła, sprawdzian? Wszystkie jedynki idą na twoją kartę. To TWOJE życie! Jeśli ci dostatecznie nie zależy, zastanów się czy naprawdę jest to dla ciebie ważne. Powinno być, ponieważ doskonalenie siebie to inwestowanie w naszą przyszłość. Nie mówię tylko o nauce - przecież pasję, jeśli jest się zabieganym, też trzeba zaplanować. Na wszystko trzeba znaleźć czas.

*punkt pierwszy łączy się bardzo z drugim i dobrze ponieważ mamy tu wspólne pochodzenie problemu.

3. Masz złe metody! 
Naprawdę, trzeba wypróbować wszystko i znaleźć to, co ci najbardziej odpowiada. Nie słuchaj się rad znajomej - nawet moich! Zobacz kalendarze, sprawdź czy telefon ci pasuje, ponaklejaj kolorowe karteczki lub kładź rzeczy w dziwnych miejscach (ja np. kiedy wieczorem coś sobie przypomnę kładę na podłodze cokolwiek mam pod ręką, np. książkę, która leży blisko łóżka. Rano wstaję, widzę dziwię się, że to tam jest... i już wiem!)



Rada jest jedna. Jeśli chcesz być zorganizowana uświadom sobie, że tylko od ciebie zależy to, czy będziesz... i masa innych rzeczy też :)
A wyżej mój kalendarz na nadchodzący rok szkolny. Mi zależy! A tobie?

5 komentarzy:

  1. Skąd kalendarz? :) Świetnie mi się cb czyta, pisz jak najwięcej. Mam tak samo - nigdy w życiu nie zapomniałam się umalować, ale o pracy domowej często zapominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo :) kalendarz jest z empika, są też w większym formacie.

      Usuń
  2. Warto sobie dzień wcześniej sporządzać listę rzeczy do zrobienia, albo w Twoim przypadku listę rzeczy do zabrania ;) Robienie list jest super i bardzo wszystko porządkuje, dobrze też wypisywać swoje cele, co chcemy osiągnąć, do czego dążymy. Ja zawsze przed zaśnięciem sporządzam sobie listy rzeczy do zrobienia następnego dnia, jest dużo fajnych apek do tego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Classic Iron Sides - Titanium Bars
    Classic Iron Sides - Titanium titanium band rings Bars - At these titanium aftershokz classic bars, you can add a new color titanium exhaust tubing to your bar microtouch titanium trim as seen on tv with a simple twist. blue titanium cerakote

    OdpowiedzUsuń
  4. Często zdarza mi się nie być zorganizowaną. Niestety tego typu cecha potrafi utrudnić życie.

    OdpowiedzUsuń